Nem kell, hogy a legjobb barátom légy ahhoz, hogy tanácsot adjak telefon kijelző ügyben.

Van egy társaság, nevezzük baráti társaságnak, de talán a „haverok” szó jobban jellemezné a kis csoportosulást. Úgy negyed évente, de van, hogy gyakrabban, összeülünk és tartunk egy kis számítás technikai börzét. Ez annyit tesz, hogy felmegyünk valamelyikünk lakására, veszünk pár doboz sört, meg valami rágcsálni valót, beteszünk egy kis háttér zenét és egy nagy asztalra mindenki kipakolja azokat az eszközit, amin esetleg túl adna, meghibásodott, vagy csak szimplán valami új, amely a többieket is érdekelheti és meg akarja mutatni. Ezek után sorra jön mindegyikőnk, keresgél az asztalra kitett tárgyak között, hogy kell-e neki bármelyik, vagy ő valamit kifejezetten tovább szeretne adni, valamint felteheti a különböző kérdéseit, melyekre esetleg nem tudja a választ.
Mi, többiek pedig interakcióba lépünk és ötletelünk. Nem kell arra gondolni, hogy ilyenkor olyanok vagyunk, mint Steve Jobs vagy Bill Gates, teljesen amatőrökként próbáljuk megoldani egymás problémáját. De meg kell, hogy mondjam, hogy kifejezetten jó érzéssel tölt el az a pillanat, amikor valamire én tudom a választ.

A legutóbbi találkozón pont egy ilyen eset történt. Amellett, hogy lett egy új szerzeményem, melyről kicsit később mesélek, volt egy probléma, melyre az én megoldásom bizonyult a legjobbnak.
Az egyik srác kitette az okos telefonját az asztalra, melyen volt egy jó nagy pókháló formájú repedés, törés. A tulajdonosnak a következő volt a problémája. betört a képernyője, de nem viheti vissza az üzletbe, mert egyrészt a garancia már lejárt, másrészt pedig nem is fedezi az ilyen törést, biztosítás pedig nem volt rá kötve. A telefon ellenben működő képes volt, viszont nem szeretett volna azzal szórakozni, hogy bármilyen kis szilánk jobban belemegy a készülékbe, akkor esetleg ez hardveresen is tönkre teheti a készüléket.
De márka szervizben sem akart túl sok pénzt kiadni a telefon kijelző cserére csak azért, hogy azok csinálják meg, akik az üzlet logója alatt dolgozna.

Itt jöttem én a képbe. Nem olyan rég hallottam egy olyan üzletről, ahol a telefon kijelző csere egészen egyszerű módon történik. Van egy kitűnő weboldaluk, ahol minden olyan fontos információt leírnak, amely segíteni tud az érdeklődőknek ahhoz, hogy megtalálja a számára legoptimálisabb megoldást. Majd utána vagy személyesen az üzletben, vagy akár a hiba megnevezését csatolva, a készüléket postán is el lehet juttatni hozzájuk. Ők bevizsgálják és tájékoztatnak, hogy mik a szükséges lépések egy esetleges kijelző cseréhez. Erről persze mi magunk is tudunk előzetesen tájékozódni, hiszen nagyszerű ártáblázat van a honlapon, amelyről ki lehet keresni a megfelelő készülékhez tartozó szolgáltatásokat és azoknak az árát.
Ráadásul, az üzlet garanciálisan dolgozik. Engem ez fogott meg a legjobban. Így nem az van, hogy kifizetünk rengeteg pénzt, és cserébe reménykedünk, hogy nem járunk pórul, hanem azért a pénzünkért bizony garanciát is vállalnak.
Tehát vázoltam a helyzetet a csapatnak és mindenki elismerően bólogatott, mindenkinek nagyon szimpatikus volt az az üzlet, amelyet én javasoltam. Ráadásul a srácnak olyan világmárkát képviselő készüléke volt, melyet természetes volt, hogy javítanak az üzletben.

Tehát az én ötletem volt a nyerő, ami nagyon jó érzés volt, továbbá szert tettem egy nagyon jó kis akció kamerára, amit egy másik úriember hozott és azt mondta, hogy ő ezt nagyon kedveli, nem használja rég óta, csak pár honapja, de szeretne egy kategóriával feljebb lépni. Nekem viszont pont jól jön egy ilyen, hiszen én meg még csak most fogok belekóstolni az ilyen típusú kamera használatába úgy, hogy a különböző utazásairól szeretnék kis videó szösszeneteket készíteni magamnak és az utókor számára.
Egy szóval, bár nem országos cimborák vagyunk, jó móka tud lenni egy ilyen fajta baráti körben is leülni és eltölteni alkalom adtán, egy kis időt.